„Mérnökpalánták” – 6-7. osztályos diákok számára




Menü



> Hírek
> Cél, módszer
> Eszközök
> Jelentkezés
> Tanárok
> Galéria
> Témák
> Részletes program
> Vélemény




Frissítve:
2020. Jun. 01.

 Cél, módszer

A foglalkozássorozat célja:

A közoktatásban tanulók matematikai, természettudományos és műszaki kompetenciáinak elmélyítése 63 órás, tanítási időn kívüli foglalkozássorozat keretében. A foglalkozásokon a diákok sokféle tevékenység és alkotás során bővítik eddigi tudásukat. Modellkészítés során gyakorlatban is alkalmazzák ismereteiket.

A foglalkozások módszereiről:

„A korábbinál jelentősen vizuálisabbá vált világban a gyerekek is sokkal több információhoz juthatnak a képek által, mint korábban ez lehetséges volt. A mait közvetlenül megelőző generációnak sem volt lehetősége annyi információt szerezni, mint a harmadik évezred fordulóján születetteknek. A gyerekek több ismerettel rendelkeznek, de a gondolkodás fejlődéséhez szükséges természetes fejlesztések kimaradhatnak az életükből. Kevesebb testi inger, mozgás és mozgatás jellemzi a csecsemőkort a könnyebb gondozási feltételek miatt. A gépek használatának általánossá válása a mindennapi életben, a háztartás egyszerűsödése, a családi tevékenységek csökkenése, a népi és gyermekjátékok eltűnése a neurológiai harmonizációt gyengíti, a szenzomotoros integráció késik, illetve gyengébb. A felolvasás hiánya a verbalitás, képzetalkotás és a szekvencialitás lassabb és alacsonyabb szintű fejlődéséhez vezet.” (GYARMATHY, 2007)
Gyarmati Éva helyzetelemzésére alapozva a vizualitásra, a mozgásra és a verbalitásra épülnek foglalkozásaink. Nem ismeretközlést szeretnénk végezni, hanem a 9-10 éves korosztály természetes érdeklődésére alapozva fejleszteni. Azok a foglalkozások lehetnek igazán eredményesek, amelyek során a diákok maguk próbálkoznak, kísérleteznek, alkotnak. Ezt tehetik egyénileg, de csoportos munkában is. Több tevékenységet szervezünk 4 fős csoportok számára, mert ennek során fejlődik a gyerekek együttműködő-, alkalmazkodó képessége is. Tervezünk projektmunkát, ahol a dákoknak maguknak kell már a tevékenység tervezésével, szervezésével is törődni, a projekt eredménye pedig egy szóbeli bemutatót is tartalmaz, ahol a verbalitásbeli képességek fontosak. A mozgáskoordináció fejlesztése nem maradhat ki egyetlen tehetségfejlesztésből sem, hiszen ebben a korban ennek kiemelkedő jelentősége van.  Ezért nagyon sok manuális tevékenységet terveztünk. És nem utolsó sorban, minden tanuló a foglalkozássorozat végére egy portfoliót készít megelőző tevékenységéről, eredményeiről. Amelynek elkészítése során a diákok saját maguk menedzselését is kipróbálhatják.


E-mail: moc.liamg@katnalapkonrem - Telefon: 06-72-450-351